Balada o ljubavi kroz stoljeća

12:04:00 0 comments




Volio sam te, voljela si me
od početka vrmena.
Ja sam bio Grk, ti Trojanka.
Trojanka, ali ne i Helena.
Iskočio sam iz drvenog konja
kako bih ubijao svoju braću.
Ubijao sam, svađali smo se,
umrli smo.

Vratio sam se kao rimski vojnik,
progonitelj kršćana.
Na vratima katakombi
ponovno sam te sreo.
Ali kada sam vidio kako padaš
gola u areni,
a lav ti prilazi sve bliže,
očajnički sam ga zaskočio
i lav nas je oboje pojeo.

Potom sam bio Maurski gusar,
devastator Tripolija.
Zapalio sam fregatu
na kojoj ti si se skrivala
od bijesa mog gusarskog broda.
Ali kada sam te htio dograbiti
i uzeti te za robinju,
prekrižila si se i zarila
bodež u svoje srce.
Zbog tebe i ja sam se ubio.

Kasnije opet, u sretnijim danima,
bio sam vitez u Versaillesu,
duhovit i raspikuća.
A ti si sanjala o tom
kako ćeš postati časna sestra…
Preskočio sam preko zida samostana,
ali političke komplikacije
odvele su nas na giljotinu.

Danas sam sasvim moderan,
treniram veslanje, atletiku, ples i boks.
Imam i love u banci.
Ti si pak zanosna plavuša,
boksaš, plešeš, trčiš, plivaš.
Tvom ocu se to ništa ne sviđa.
Ali nakon tisuću prevrtljivih podvala,
Ja - jedan od Paramountovih filmskih heroja,
grlim te, ljubim te, vjenčamo se.


Carlos Drummond de Andrade
     

Vinko Kalinić

Urednik

„A što bih jedino potomcima htio namrijeti u baštinu - bila bi: VEDRINA. Kristalna kocka vedrine . . .“ Tin Ujević

0 comments:

Objavi komentar