Tako je govorio Tin Ujević

06:16:00 0 comments

Vrgorac, 5. srpnja 1891.
- Zagreb, 12. studenog 1955.
hrvatski pjesnik


Slobodna ljubav

A slobodna ljubav? Ljubav nije slobodna, ona je ropstvo po definiciji.


Ispit savjesti

…Ispit savjesti! Pomislite ovaj čudnovati slučaj: naći se ovako jednoga dana, sam, bez igdje ikoga u svojemu životu, bez učitelja, bez roditelja, bez prijatelja; zatvoriti se - i to zaključati se - u sobi koju niste platili, pa sjesti za stol i nagnuti ruke na lakte. Napolju pada kiša ili vija vjetrina ili je velika magla; na staklima je vlažni dah kao tanka koprena. Pa onda kazati? Deder da sada, sami samcati sa svojim mislima, obnovimo sliku svijeta u sebi, upravo da je stvorimo, da pomislimo, kakav mora da je on u svojoj cjelini i svojim pojedinostima, a naročito da se dosjetimo, da se domislimo, kakvi su pravi zadaci našega duha."

Tin Ujević, Zapisi (Ispit savjesti)

Čovjek nesporazuma

U javnosti vladaju decenijama nesporazumi o tome ko sam ja, što sam ja, što hoću, kako shvatam umjetnost, i tako dalje. Savladati javnost nije moguće, jer to (je) jedna hidra od hiljadu glava; ali svladati mene također nije moguće, jer za moju misao nisu mjerodavne većine (...). Nikada u historiji nijedan čovjek nije bio žigosan zbog književnosti i duha kao ja. Nikada u svijetu nijedan čovjek nije imao posla s toliko nesporazuma, nije u praksi toliko pobijan kao ja (...) Ja sam čovjek nesporazuma (...) Nalazim se u duhovnoj sredini gdje je nemoguće graditi (...) Ideja vrijednosti uzdrmana je u čovjeku...

Tin Ujević, u svojim bilješkama iz sarajevske književne ostavštine


Ja sam barem patnik

Nisam li pjesnik, ja sam barem patnik i katkad su mi drage moje rane, jer svaki jecaj postati će zlatnik a moje suze dat će đerdane.


Vinko Kalinić

Urednik

„A što bih jedino potomcima htio namrijeti u baštinu - bila bi: VEDRINA. Kristalna kocka vedrine . . .“ Tin Ujević

0 comments:

Objavi komentar