Balada o Jozovoj butizi

10:23:00 0 comments



Ja prolazim, on stoji
Kroz izlog gleda strogo
Ko da prosuđuje da li sam od njega
Kupio sve što sam mogao

Ne četrdeset, osamdeset -
Da živim godina tristo
Vjerovao sam kod Joza će
Sve uvijek biti isto

Ali rafovi su sad jednolični
Ko vidik s kraja svijeta
Ničega nema osim octa
I sjemena suncokreta

- Služite se – glas zvuči bodro
Kao da nisu ostale samo trice
- Sad je prilika da se načini rezerva
Octa i hrane za ptice.

Ovom sam ulicom hrlio ko klinac
Vidjeti što u butizi ima novo
Stiskao pedinarku s partizanom
Čokoladice s nogometašima kupovao

Sjećam se redova za kruh
- Majci dinar i po kvasa –
I skupih staklenih frnja, i prvih
Očala za sunce od pleksiglasa

Marija je čekala sapun
Sustanar – kremen za ronson
sestra nylon hulahopke
I kanu za kosu

A jedanput godišnje
Dok bura more šara
Stari bi rekao: „Dani, skini s čavla
Jedan od onih bakalara“

Moje su liste sve kraće
Dugovi rastu u njegovoj knjizi
Ne znam kako, ali sav naš ćar
Ostavili smo kod Joza u butizi

Podrhtavala igla vage
- Kompas kraj magnetskih stijena –
Od martadele masni prsti
Sira ima... čeka se cijena

Pomoćnice su slabo računale
Radile za honorar tanak
Vraćale se umorne s bolovanja
Rukavom čistile banak

Silazila je olovka iza uha
Da zbroji moje račune
- Kad ne piše po papiru masnom
Naprosto joj se u vrh pljune –

- Mati blažena kako krade -
Čuo sam susjedu reći;
 - Ko bi pomislio! – druga će
- Tako zlatan, slatkorječiv...

- Štoćete, živjet se mora...
- Žali se Bogu ocu...
- Dobro je, dok ne tuku – namignuo bi Boris
Noseći pažljivo svoju bocu

Prolaze godine; u našoj kući
Sve kapi, sve se klimata
Sve iskrzano, sve žuto
Ko stari mac karata

Moje su liste sve kraće
Dugovi rastu u njegovoj knjizi
Nekako neprimjetno sve što ućarismo
Rasplinulo se kod Joza u butizi

- Dobro je i to što osta -
Ko dužnik gledam nice
- Dajte mi bocu octa.
I hranu za ptice

I odlazim. On stoji
- Sad već spomenička poza -
Sve što smo stekli za života
Ostavili smo u butizi kod Joza.

Vinko Kalinić

Urednik

„A što bih jedino potomcima htio namrijeti u baštinu - bila bi: VEDRINA. Kristalna kocka vedrine . . .“ Tin Ujević

0 comments:

Objavi komentar