Sastanak sa smrću i Vukovarom

18:27:00 0 comments



Uvečer predavanje u Tübingenu, sutradan
Za ručak u Münchenu, potom nasumce šećem ulicama
Sam i pomalo odsječen od svijeta
Okrećem se za ženama, ocjenjujem listove Bavarki
Gledam u izloge premda osobno ne trebam ništa
Ne želim ništa i ne očekujem ništa
Čini mi se kao da je Europa jasnija u jesenskom zraku
Europa otpala lišća i travnjaka što gube boju
Dok dolje u Vukovaru kao nekad Vallejovu Španjolsku
Prosjaci brane ostatke hrvatskih njiva
I ja ocjenjujem listove Bavarki kao onaj
Koji ne očekuje ništa ne treba ništa i ništa ne želi
Ali zna da njima dolje
Treba nešto jače
Dobro bi im došla kakva teža stvar
Kakva istinska naprava
Izučeni bljuvač vatre istinski sijač smrti
U biti, trebalo bi im nešto vrlo civilizirano
I po mogućnosti sverazorno
Da probude Europu i njezine ljude
Što ozbiljno raspravljaju o našem slučaju
Uz voćnu salatu i bazene privatnih kuća
U međuvremenu se spušta večer, pale prva svjetla
Morao bih krenuti ili bih u protivnom mogao zakasniti
Na sastanak sa smrću i Vukovarom
I ja još jednom opsujem krvavu majku Europi
I svijetu i oštrom zraku jeseni

Odmjerim listove još jedne Bavarke
Bacim opušak i skrenem u prvu trgovinu
I za posljednje mizerne marke
Kupim još pet noževa
Dva za bacanje iz daljine
I tri podešena za jednostavno klanje.

Sigurno je da ja živim svoj život daleko ispod njegovih
Tehnoloških potreba.

Vinko Kalinić

Urednik

„A što bih jedino potomcima htio namrijeti u baštinu - bila bi: VEDRINA. Kristalna kocka vedrine . . .“ Tin Ujević

0 comments:

Objavi komentar