Moj Bog

04:05:00 0 comments



Kad Te tražim
ja ne gledam
u nebo
nebo je utočište
kukavica

bijeg i izgovor

kad Te tražim
ja ne idem
u bogomolje
u njima su
od Tebe načinili
satrapa

trgovca i lihvara

strašilo
za ljude

kad Te tražim
ja bježim
od svih pravila
običaja
zakona i formi

sve su to
od vlastitog straha
stvorili
kukavni ljudi

kad Te tražim
ja se ne bojim
pakla
osvete i kazne
niti licitiram
oko spasenja
svoje duše

ako sam u išta
siguran
onda znam
Ti si onaj
koji stoluje
s drugu stranu
straha

kad Te tražim
ja ne razmišljam
o tome
što je čije
tko je bio prije
a tko poslije
niti tko Te
po kojoj predaji
poznaje

kad Te tražim
ja sjednem u parku
na klupi
ili na goli kamen neki
-
svejedno
u kojem gradu bio!
i osluškujem
kako teče život

kad te tražim
ja se spustim
među ljude
promatram
i razlistavam
njihova lica

velika
mala
neobična
svakodnevna
plitka
duboka
zamagljena
jasna
stvarna
izmišljena

na njima su zapisane
sve naše tajne

u njima su skrivena
sva naša otajstva

prevrćem
njihove sjene
svaka krije
neko vjerovanje

razgrćem
njihove bore
svaka krije
neko razočaranje

razlistavam ih
i čitam
kao tanahne
stranice
kakve velike
i svete
knjige


kad Te tražim
ja uvijek pronađem
tisuću Tvojih slika

i na svakoj si
posve drugčiji

i na svakoj si
nepatvoreno isti

jedan
i zajednički

kad Te tražim
ja ne tražim odgovor
nema
zapečačene sudbine

u savkom od nas
zasađeni su
usud
i spasenje

svatko je od nas
stvoren
da bude
tvorac
i svojih padova
i svog rasta

najveće istine
skrivaju se
u detalju

kad Te tražim
ja tražim
samo
novu
mogućnost
priliku
i razlog
iz besmisla
da načinim
smisao
od ničega
da stvorim
nešto
da Ti
budem
sličan
da ispunim
volju
Poslanja

kad Te tražim
ja samo hoću
da bjelina papira
kojeg si mi dao
ostane uvijek
besprijekorno
čista
i na njoj
da ne bude
ni moje
ni tuđe
krvi

kad te tražim
ja znam
na ovom svijetu
da nisam sam

iako sam
jedan
i neponovljiv

kad te tražim
ja tražim nekog
kome ću dati
s kime ću podijeliti
cijelog sebe
da se rodim
nov

a i onda
kad Te
nema
ja znam
Ti si
ono
Svijetlo
čisto
na početku
i na kraju
puta

misao topla
koja grije
jednako
sve
četiri strane
svijeta

i zaludu se trude
oni što trguju
mrtvim
Tvojim tijelom
i kao na pijaci
otkupljuju
i prodaju
ljudske duše
ja znam
moj Bog se
niti kupiti
niti prodati
može

kad Te tražim
ja ne znam
tko si

svaki put si
netko drugi

i drugačiji

tisuću imena
dali su Ti
ljudi

i svatko
Te moli
ili kune
na neki
samo svoj
način

ali
ja znam
da postojiš

osjećam
da jesi

da si razlog
mojoj tuzi
i mojoj sreći


baš isto
kao i ova
strepnja

sasvim stvarno

kao i ova
nada

zapisana
u otajstvu
vlastite mi
duše

Vinko Kalinić


. . . 


My God


When I look for You
I don’t look
at the sky
heaven is the shelter
of the cowards

escape and the excuse

when I look for You
I don’t go
to the temple
in there,
they made You
into a merciless killer

merchant and usurer

scarecrow
for people

when I look for You
I run away
from all rules
customs
laws and forms

all of that
made sorrowful people
out of
their own fear

when I look for You
I don’t fear
the Hell
vengeance and punishment
nor I bid
on the salvation
of my soul

if I’m sure
of anything
then I know
You are the one
who governs
from the other side
of fear

when I look for You
I don’t think
about o tome
who’s what
who was before
and who was after
nor who does
know You
according to what legend

when I look for You
I sit in the park
on the bench
or on some bare stone
-
regardless in
what city I am!
and I listen
how the life flows

when I look for You
I get down
and I mix with people
observing
and browsing
through their faces

big ones
small ones
unusual
every day ones
shallow
deep ones
foggy
clear ones
real
imaginary ones

all our secrets
are written on them

all our sacraments
are hidden in them

turning through
their shadows
every one hides
some faith

I putter through
their wrinkles
every one of them hides
some disappointment

I turn through
and reed
like gauzy
pages
of some large
and sacred
book

when I look for You
I always find
thousands of your photos

and on every one of those
You are totally different

and on every one of those
You are sincerely the same

one
and mutual

when I look for You
I don’t look for answer
there is no
sealed destiny

in every one of us
are implanted
fate
and salvation

every one of us
was created
to be
the creator
of his own falls
and his own growth

the biggest truths
hide
in the detail

when I look for You
I look for
only
new
opportunity
a chance
and a reason
to create a sense
out of nonsense

from nothing
to create
something

to be
similar
to You

to fulfil
the will
of the Mission

when I look for You
I only want
that the whiteness of the paper
(which)You gave me
stays always
flawlessly
clean
and that it
doesn’t have
neither mine
nor anyone else’s
blood

when I look for You
I know
that on this world
I’m not alone

although I am
one
and unique

when I look for You
I look for someone
whom I will give
with whom I will share
complete me
to be born
new again

but then
when You
are not here
I know
You are
that
Light
pure
at the beginning
and at the end
of the way

warm thought
which warms up
equally
all
four sides
of the world

but in vain those
who trade
with Your
dead body
and like, at the market
redeem
and sale
human souls
I know
my God,
you can’t buy him
and He is not for
sale

when I look for You
I don’t know
who You are

every time You are
someone else

and different

thousand names
people
gave You

and everyone
prays to You
or curses You
only
in some
their own way

but
I know
that You exist

I feel
that You are

that You are the reason
of my sorrow
and my happiness

exactly the same
like this
anxiety

totally real

like this
hope

written
in the sacrament
of my own
soul

Vinko Kalinić

(Translated into English
Darko Kotevski, Melbourne, Australia)


. . .


Mio Dio


Quando Ti cerco
io mi allontano
da tutte le regole
usanze
leggi e formati

perchè li'han' creati
con la propria paura
i vigliacchi

Quando Ti cerco
io non temo
l'inferno
la vendetta o la punizione
e non barrato
per la salvezza
della mia anima

se son' sicuro
in qualcosa
allora so
sei Tu che siedi
dell'altra parte dell'inquetudine

Quando Ti cerco
io non rifletto
su cosa appartiene a chi
su chi fu prima
o chi fu dopo
o chi Ti conosce
secondo quale racconto

Quando Ti cerco
mi siedo nell'parco
sulla panchina
o sulla pietra spoglia

indifferentemente

ovunque io sia!

e origlio
il flusso della vita

Quando Ti cerco
mi mischio
tra la gente
li osservo
sfogliando
i loro volti

grandi
tenui
insoliti
usuali
superficiali
profondi
offuscati
chiari
reali
fasulli

tutti i nostri segreti
sono incisi li

tutti i nostri misteri
son'nascosti li

capovolgo le loro ombre
ognuno nasconde
un'credo

scartocchio
le loro rughe
le quali nascondono
delusioni

li sfoglio
li leggo
come sotili
pagine
di qualche libro
santo

Quando Ti cerco
trovo sempre
un'migliaio delle
Tue immagini

e sei sempre
originalmente uguale

unico
comune

Quando Ti cerco
non cerco la risposta
non esiste il destino
sigillato

in ciascuno di noi
sono piantati
il destino
e la salvezza


ognuno di noi è creato
per essere
artefice
delle proprie cadute
e risalite

le verità più grandi
si nascondono
nei dettagli

Quando Ti cerco
io cerco
soltanto
una nuova
possibilità
l'occasione
e la raggione
per dare la vita ad un'senso
all' assurdità
per creare dall niente
qualcosa
per poterTi
essere
simile
e poter compiere
la missione


Quando Ti cerco
desidero soltanto
che la purezza
di questo foglio bianco
che mi hai donato
rimane
sempre
perfettamente
pulita
senza ne il mio
ne altrui
sangue

Quando Ti cerco
so
di non essere
solo


nonostante
io sia
unico
e
singolare

Quando Ti cerco
io cerco qualcuno
a chi dedicare tutto me stesso
per poter rinascere
nuovo

e poi
quando non ci sei
so
Tu sei quella Luce
impecabile
all'inizio e alla fine
dell viaggio

il pensiero caldo
che affettuosamente
riscalda
da tutte le parti
dell' mondo


ed è inutile l'impegno
dei mercenari
dell' Tuo
corpo fermo
che sull'mercato
rivendono
le anime vive
Io so
il mio Signore
non si compra
nemmeno si vende

Quando Ti cerco
io ti conosco

Sei sempre
qualcun'altro

differente

mille nomi
ti ha attribuito
la gente

ognuno prega
e ognuno bestemmia
a modo tutto suo

ma so che esisti
ci sei

sei la ragione
della mia desolazione
della mia allegria

proprio come questa
ansia

reale

come questa speranza

scritta
nell'segreto
della mia anima.


Vinko Kalinic

(Na talijanski prevela
Sanja Nenadov)

Vinko Kalinić

Urednik

„A što bih jedino potomcima htio namrijeti u baštinu - bila bi: VEDRINA. Kristalna kocka vedrine . . .“ Tin Ujević

0 comments:

Objavi komentar