Gospodinu Narodu

08:11:00 0 comments
(prosvjedni sonet)



Ludilo je rijetko u pojedinaca; ali u skupinama,
strankama, narodima i vremenima – ono je pravilo.

Friedrich Nietzsche


Gospodin Narod kuca na moja vrata.
- Otvori! - ori se iz tisuću grla.
Amo dušu daj, želimo te za brata!
Treba te Domovina, Gospođa vrla.

Oh, kolike li časti - mislim u sebi -
s gomilom biti sumnjivoga stanja?!
Kažem, hvala ljudi, no ipak ja ne bi.
Stvarno, meni je dosta svih vaših sranja.

- Izdajico! - ko jedan povika masa! -
Prvi kune majku, drugi bijesno pljune.
Nigdje čovjeka! Svak svoju masku turne.

Na osjećaj hvata umiljata glasa
tek žbir jedan: ja sam tvoja rodna gruda!
- Jesi, jesi, al ja nisam tvoja luda!

Komiža, 30. 03. 2011.

Vinko Kalinić




To the Mister Nation


(protest sonnet)



Insanity in individuals is something rare 
- but in groups, parties, nations and epochs - it is the rule.
Friedrich Nietzsche



Mister Nation knocks on my door.
- Open up! – echoed from thousand throats.
Over here with your soul, we want you to be our brother!
Your Homeland needs you, that virtuous Lady.

Oh, how honourable - I think to myself -
belonging to the crowd of a suspicious profile?
I say, thank you people, but still I wouldn’t.
Really, I had enough of all your crap.

- Traitor! – the crowd cried as one! -
First cures mother, the other spat angrily.
Nowhere a man! Everyone uses his mask.


A gentle voice of a scoundrel
tries to recruit me on my feelings: I'm your native land!
- You are, you are, but I'm not your fool!

Komiža, 30th March, 2011.

Vinko Kalinić


(Translated 
by Darko Kotevski)

Vinko Kalinić

Urednik

„A što bih jedino potomcima htio namrijeti u baštinu - bila bi: VEDRINA. Kristalna kocka vedrine . . .“ Tin Ujević

0 comments:

Objavi komentar