Nesagrađena kuća

13:45:00 0 comments


Vrata nemaju izlaza, i nema vrata na koja bi izišli, brate moj!
Nema vrata, ni prozora, ni krova, tvoja kamena kuća,
u koju je ušla (nimalo slična tebi) neviđena noć.
A zašto ni kuće nema, brate moj, zašto nema kuće tvoje?

Došao sam u selo u kome gori tvoje ime
(nimalo slično tvome grobu, nimalo slično tvome odlasku)
jer ti si gradio kuću od plavca kamena, od kamena tvrdog kao san.
Došao sam u selo u kome gori tvoje ime.

I sišao sam u podrum po kojem otac riše tvoj povratak.
I stvara tvoj svijet. I stvara tvoj svijet!
Jer, brate moj, ti si sin (bio si sin) i brat, i otac.
Jer ti si bio sin i brat. I kuća je tvoja narasla jedne večeri.

I mrak su svrdlali prozori njezini. Igrali su čempresi.
Svirala je noć. I krupnjali su tvoji sinovi.
Jedne večeri opet si bio lijep; jer, narasla je kuća tvoj
Ja sam pjevao.

Godine urlaju po starom zidu, mi li moj.
I ruše tvoj dlan. I ruše tvoj san.
Kuća je samo temelj, nacrt tvoje smrti. Brate moj!
Otišla je kuća. Otišla je kuća. Otišla je kuća tvoja.


Vinko Kalinić

Urednik

„A što bih jedino potomcima htio namrijeti u baštinu - bila bi: VEDRINA. Kristalna kocka vedrine . . .“ Tin Ujević

0 comments:

Objavi komentar