Ja sam čovjek tvoj

22:03:00 0 comments

Ako želiš ljubavnika
bit ću sve što tražiš
ako ljubiš druge draži
mjesto lica nosit ću krinku
ako pak za srodnu dušu moliš
rukom me privuci
ili — ako voliš, mahnito istuci

Ovdje sam
sasvim tvoj

Ako šakom trebam se potući
zbog tebe i u ring ću ući
i lječnik ću biti, srce ako zebe
pregledat ću pomno
svaki dio tebe
ma, i tvoj ću vozač biti
samo mi pristupi
il' me skupi u vozilo svoje
svejedno je, ti možeš sve
ja sam čovjek tvoj

Ah, mjesec odveć sjaji
lanac grubo steže
zla zvijer ne sanja
a ja lutam svugdje dokle pamet seže
kroz sva obečanja
i znana i neznana
i ona neodržana
nikad žena natrag se ne vraća
pa sve da od boli koljena se sklope
- ko pseto usred ljetne žege
da prostrem se pred stope
i urlam porad tvoje ljepote
da drhtim ko suza na listu
ostao bi isto
samo trn u srcu
i vapaj koban: molim, molim!
sav u muci toj
ja sam čovjek tvoj

Pa i ako se izgubiš u trenutku
naglo, nasred ceste,
pokazat ću ti put
ili ako gradom poželiš prošetat
nestat ću s maglom, neću smetat
ustrebaš li oca za buduće dijete
ili tek šetača na pješčanoj plaži
sve što želiš, samo kaži
ja sam čovjek tvoj

Ako želiš ljubavnika
bit ću sve što tražiš
ako ljubav želiš mijenjati kao šminku
i tad, mjesto lica nosit ću krinku


Leonard Choen

(1934)



I'm your man


If you want a lover
I'll do anything you ask me to
And if you want another kind of love
I'll wear a mask for you
If you want a partner
Take my hand
Or if you want to strike me down in anger
Here I stand
I'm your man

If you want a boxer
I will step into the ring for you
And if you want a doctor
I'll examine every inch of you
If you want a driver
Climb inside
Or if you want to take me for a ride
You know you can
I'm your man

Ah, the moon's too bright
The chain's too tight
The beast won't go to sleep
I've been running through these promises to you
That I made and I could not keep
Ah but a man never got a woman back
Not by begging on his knees
Or I'd crawl to you baby
And I'd fall at your feet
And I'd howl at your beauty
Like a dog in heat
And I'd claw at your heart
And I'd tear at your sheet
I'd say please, please
I'm your man


And if you've got to sleep
A moment on the road
I will steer for you
And if you want to work the street alone
I'll disappear for you
If you want a father for your child
Or only want to walk with me a while
Across the sand
I'm your man

If you want a lover
I'll do anything you ask me to
And if you want another kind of love
I'll wear a mask for yo

Leonard Cohen

(1934)

-----------

Poezija je samo trag života.
Plamti li tvoj život, poezija je samo pepeo plamtećeg žara.

Poetry is just the evidence of life.
If your life is burning well, poetry is just the ash.

Leonard Choen




Leonard Cohen, (rođen 21. rujna, 1934. u Montrealu, Quebec) je kanadski kantautor i književnik. Počinje pisati još 1951., dok je svoju prvu knjigu pjesama 'Let Us Compare Mythologies' (Usporedimo mitologije) objavio u Montrealu 1956. godine.

Odrastao je u Montrealu. Potječe iz ugledne židovske obitelji, čija je djelatnost najočitija bila u gospodarstvu i židovskom svećenstvu. Otac mu je umro još dok je bio dijete, pa mu je djed dobrim dijelom preuzeo očinsku ulogu. Cohen se kao dijete i srednjoškolac nije naročito iskazivao ocjenama, iako je oduvijek imao talent za pisanje, a zanimali su ga glazba, književnost i religija.

Cohen je 1951., u svojoj sedamnaestoj godini, započeo s pisanjem pjesama. U to vrijeme upisuje se na prilično afirmirano McGill sveučilište gdje sluša kolegije iz pravnih i ekonomskih znanosti, te engleske i svjetske književnosti. Tamo stječe prva književna poznanstva, što se ponajviše odnosi na formiranje studentskih umjetničkih grupa i prijateljstva sa mentorima - starijim književnicima i profesorima.

Nakon što je diplomirao na montrealskom sveučilištu McGill, 1956. godine objavljuje svoju prvu knjigu pjesama. Relativno je dobro prihvaćen kao mladi kanadski autor, iako izaziva brojne kontroverze. Pošto mu je Montreal ubrzo postao uzak u smislu umjetničkog djelovanja, puno vremena provodi u New Yorku, zatim na grčkom otoku Hidri (gdje se odvilo jako plodno razdoblje njegovog stvaralaštva), Oslu, Kubi, Londonu... S vremenom razvija zreli umjetnički izričaj što je najprimjetnije u njegovom prvom objavljenom glazbenom albumu 'Songs of Leonard Cohen' 1967. S godinama Leonard Cohen postao je svjetski slavan i priznat glazbenik, te je njegov književni rad ostao u sjeni karijere glazbenika, kojom je ušao u legendu.

Vinko Kalinić

Urednik

„A što bih jedino potomcima htio namrijeti u baštinu - bila bi: VEDRINA. Kristalna kocka vedrine . . .“ Tin Ujević

0 comments:

Objavi komentar