Antun Gustav Matoš - Autobiografija

20:12:00 0 comments

Rođen sam u Srijemu, u Tovarniku, u petak, 13. lipnja 1873. Dijete ostarjelog devetnaestog i starac dvadesetog još djetinjastog vijeka. (…)

Moj otac August je poznati zagrebački učitelj i orguljaš kod Sv. Marka. Moja majka s lijepim imenom Marija je Našičanka iz stare porodice Schams, nekad vlasnice ljekarna u Petrovaradinu i Našicama. (…)

Ja sam dakle Bunjevac porijeklom, Srijemac rodom, a Zagrepčanin odgojem. (…)

Najdublje moje đačke impresije su dr. A. Starčević i boravci u domu velikana Ivana Mažuranića i njegovog sina Vladimira. Bio sam dobar drug, kako mogu posvjedočiti moji kolege, danas poneki velika gospoda. Najjače moje đačke uspomene su Stjepan Radić i Vladimir Vidrić. Sa Radićem sam znao udešavati čudan duet (sinteza narodne i artistične umjetnosti): on udaraše u tamburu, a ja sam pratio na violončelu. Stipicu sam znao ujesti u novinama, ali nikad ga ne udariše da i mene ne odalamiše po prstima. Najviše sam se družio sa današnjim pariskim umjetnicima, s Ivicom (pijanista) i Juricom Tkalčićem. Njihov dom bijaše najmuzikalnija kuća u Zagrebu, pa ovdje osim Oertla, Eisenhutha i Fallera muzicirahu i čuveni namjernici kao virtuoz Ondřiček. S nama sviraše i daleki moj rođak Štefl pl. Kugler, čelista, najbolji đak Davida Poppera.

“Ulomak autobiografije“, Vedrina, I, br. 1, 1923.

 Antun Gustav Matoš

Vinko Kalinić

Urednik

„A što bih jedino potomcima htio namrijeti u baštinu - bila bi: VEDRINA. Kristalna kocka vedrine . . .“ Tin Ujević

0 comments:

Objavi komentar