Tramvaj jedanaest

08:34:00 0 comments



U tramvaju broj jedanaest
momak djevojku
drži na koljenima.

U tramvaju broj jedanaest
dva Crnca promatraju
plavu ženu.

U tramvaju broj jedanaest
vozačica ljutito zvoni kamionu
koji joj je prepriječio put.

U tramvaju broj jedanaest
grbava starica se sagnula
da zaveže cipelu.

U tramvaju broj jedanaest
u kutu otraga stojim s tulipanima
koje su mi poklonili u školi.

Više i ne znam u kojoj je to školi bilo
jer me bole noge i jer razmišljam
hoće li brzo uvenuti to cvijeće,
brže negoli stignem u Dubravu
u autobus za Studentski grad.

I još me usput muče beznadno
četiri pitanja koje me se ne tiču
i na koja nikad neću dobiti odgovor.

Hoće li momak i djevojka roditi djecu.
Ima li grbava starica
još koji par cipela.
O čemu je razmišljala plava žena
dok su je dva afrička studenta
krotko promatrala.

I najzad, što bih uradila ja
da sam na mjestu vozačice tramvaja
i da mi se crni mačak
ispriječio na put.

U tramvaju broj jedanaest
nema više nikoga. Nema čak ni tramvaja.
A ja sam ona starica koja se sagnula
da zaveže cipelu. I zaspala
na klupi, u Dubravi,
čekajući autobus.

Ja sam crna kvrgava maslina
izrasla u tom tramvaju broj jedanaest
i raste još uvijek, odavno,
od prve vožnje u njemu, prije skoro pola stoljeća
pa do danas, večeras, sutra
a da mu nikad nije sasvim pripadala
tom tramvaju broj jedanaest.

Tom tramvaju broj jedanaest
tisuća puta jedanaest.
Crno, crno stablo masline.
Stablo: tramvaj broj jedanaest.
Crna maslina.
Maslina ja.

Od zelenog put crnog, i natrag.
Od Dubrave do Črnomerca.
Od Črnomerca do Dubrave...

Crno i zeleno.
Zeleno i černo.
Dubrava - Črnomerec.
Črnomerec
Ja.

Mene neće više ovdje biti.
Ali ostat će taj tramvaj
broj jedanaest.
I njegovo zvonce.

I njegova nervoza.
I njegova posvemašnja
apatija spram čovjeka.

Tramvaj broj jedanaest
od Dubrave do Črnomerca.
Moja ostavština jedina.
Moj zahrđao spomenik.

I ne treba mi nikakav drugi.
Ovo je spomenik
onoj koja jesam.
Sve drugo bilo bi
tužna krivotvorina.

Moj spomenik. Moje drugo ja.
U tramvaju broj jedanaest.
U tramvaju broj jedanaest.

U tramvaju...
jedanaest...

Vesna Parun

Vinko Kalinić

Urednik

„A što bih jedino potomcima htio namrijeti u baštinu - bila bi: VEDRINA. Kristalna kocka vedrine . . .“ Tin Ujević

0 comments:

Objavi komentar