Djevojka koja šuti, čovjeku koji govori


Ne pitaj me zašto šutim,
pitaj zašto govoriš tako mnogo
o svem i svačem, a ne čuješ
ni sebe ni mene.

Ne pitaj me zašto stojim,
pitaj zašo i ti ideš u smjeru
kojeg zacrtao je netko
o kom nemaš pojma.

I zašto bi moja šutnja, i moje stajanje,
bili čudniji od tog tvog svijeta koji se kreće
u kojem to pravcu?

Čovječe, znaš li uopće kuda ideš?
O čemu pričaš? I koliko ti vrijedi
ta tvoja Riječ, kojoj si tisuću puta
izokrenuo svaki samisao.

Stojim i šutim. Eto tako.
Neka se tvoje brblanje razbija o moju tišinu
kao što se i ja spotičem o bezumlje
kojim me okružuješ.

Stoji mi se!
I šuti mi se!

Naprosto, odbijam biti bezlična lutka
u tom tvom šarenom teatru apsurda.

Kužiš?

Ne kužiš?

Pssst...

Vinko Kalinić

---

Mlada Prijedorčanka Jelena Topić već mjesec dana izaziva pažnju svojih sugrađana nepomičnim cjelodnevnim stajanjem na glavnom gradskom trgu, na kojem šuti. Jelena stoji na izvrnutoj kutiji, ne progovora i gleda u jednu tačku, a u rukama drži ogledalo. Gledaju i sugrađani nju i ništa im nije jasno. Ali se tišina čuje, eto i do ovamo, malo dalje od Prijedora. Čujete li je? Meni se jako sviđa, ma o čemu god da šuti!